YOGA V TĚHOTENSTVÍ

rubrika: Aktuality, Yoga a zdraví | 0

YOGA V TĚHOTENSTVÍ:

Praktikovat yogu během těhotenství mohou maminky, které yogu cvičily již před otěhotněním, a to až po ukončeni prvního trimestru těhotenství. Před první lekcí po prvním trimestru je nutné oznámit lektorce těhotenství a lektor zmíní modifikace poloh.

V těhotenství lze praktikovat lekce, není to problém, jen pozor! Nepraktikovat rotace, kde dochází k přímé masáži vnitřních orgánů, obrácené pozice jako je pluh, svíčka, opatrně se stojem na hlavě, pouze modifikovaná varianta. Určitě vynechat kapalabhati a další dechové techniky, které příliš zapojují přímý sval břišní.

Při praktikování jógy v těhotenství je důležité dbát na správné zapojení svalů okolo kloubů. V těhotenství se do těla produkuje hormon relaxin, který způsobuje uvolnění kloubů. I tady, jako u všech ostatních lekcí platí pravidlo naslouchat sám sobě a nečinit násilí sám na sobě. Následně nastavající maminka může cvičit až do porodu.

Yoga v těhotenství vám pomáha předcházet: 

bolestem zad

Otokům kloubů

Nadměrnému zadržování vody

Nadměrnému zadýchávání se

Budete se cítit zdravě, štastně a spokojené…

YOGA V ŠESTINEDĚLÍ:

Maminky, které yogu ještě nikdy necvičily, mohou začít ihned po ukončení šestinedělí. Je třeba počítat s možnou nestabilitou pánve a větší volností všech vazů.
Co se týče kojení, na kvalitu mléka cvičení vliv nemá. Naše tělo naopak do mléka dává to nejlepší od minerálů až po živiny, proto je důležité během kojení minerály a stopové prvky doplňovat a mnohem důsledněji dodržovat pitný režim. Případných toxinů, se tělo zbavuje pokožkou, takže ani ty se do mléka nedostanou.
tehule-1